Nuda nás dospelých desí. Avšak naučiť sa byť schopným vychádzať aj s nudou, je dôležitá životná zručnosť.
Kreativita a nuda spolu vzájomne veľmi súvisia. Z nudy vznikajú tie najlepšie nápady!
Kto dokáže vychádzať sám so sebou vtedy, keď mu nikto nevraví čo má robiť, disponuje osobnými kompetenciami. Nuda a z nej vyplývajúca kreativita a osobné kompetencie môžu vzniknúť iba počas voľných hodín, keď sa nemusí robiť nič, ale kto chce, môže na druhej strane robiť veľa. (Potreba nanovo zadefinovať, čo je to „učenie“.)
V čase nudy sú obzvlášť precvičované sociálne kompetencie.
Sám si prežiť nudu: Čo sa so mnou deje, keď sa zrazu v mojom voľnom čase objaví priestor, kedy nemám vôbec nič naplánované a nie som ničím zaneprázdnený? Robí mi nuda dobre?
Poďme s deťmi do prírody. V lese, pri rieke alebo na jazere sa nám ľahšie podarí vypustiť plánovanie. Doprajme deťom možnosť nudiť sa a pozorujme ich pri tom. V prírode však majú deti len zriedkavo dlhú chvíľu!
Dovoľte si v škole nejaký voľný neorganizovaný čas a pokúste sa ho aj dodržiavať. Buď si ho plánovane vyčleňte vrámci týždenného rozvrhu alebo ad-hoc, keď určitá aktivita zaberie kratší čas, ako ste si na ňu pôvodne naplánovali
Kreativita a nuda [anglicky]: http://blogs.hbr.org/2014/09/the-creative-benefits-of-boredom/
návrat na schému