návrat na schému
Krátke, jasne vedené vstupy
Východiská

Vedecké a odborné témy si vyžadujú jasný úvod i samotný priebeh.

Oblasti, ktoré nepoznáme, nemôžeme sami objavovať. Chce to nejaký úvod, podnet z okolia, aby sa vôbec začal človek nejakou témou zaoberať

Učenie podnecované zvonka prebieha najlepšie v krátkych časových intervaloch. Koncentrácia sa totiž už po istom čase stráca.

Potvrdzuje to aj overený Churský model vnútorného členenia vyučovania, ktorý odporúča skrátenie určitých fáz učenia: "Prednáška alebo výklad učiteľa pred triedou celou alebo jej časťou má obmedzené trvanie tak, aby sa tým naopak rozšíril čas pre individuálne učenie žiakov."

Prepojenia

Odborné kompetencie a metodické kompetencie patria medzi základné schopnosti človeka a je úlohou učiteľa aby s nimi deti oboznámil.

Dynamické skupinové procesy si vyžadujú jasné vedenie dospelej osoby. Sociálne kompetencie sú rovnako založené na pravidlách ako odborné a metodické kompetencie.

Ako na to?
Malé kroky

Skracovať fázy sústredeného učenia (20-30 min.)

Naplánovať menej, zato lepšie pripravených vstupov na deň, ktoré sa striedajú s voľnou prácou, prípadne inými voliteľnými možnosťami alebo individuálnymi projektmi

Byť prítomný a pozorovať; V prípade, že je to potrebné , byť schopný rázne zasiahnuť.

Stredne veľké kroky

~~~

Veľké kroky

~~~

Ďalšie zdroje informácií

~~~



návrat na schému