Vedecké a odborné témy si vyžadujú jasný úvod i samotný priebeh.
Oblasti, ktoré nepoznáme, nemôžeme sami objavovať. Chce to nejaký úvod, podnet z okolia, aby sa vôbec začal človek nejakou témou zaoberať
Učenie podnecované zvonka prebieha najlepšie v krátkych časových intervaloch. Koncentrácia sa totiž už po istom čase stráca.
Potvrdzuje to aj overený Churský model vnútorného členenia vyučovania, ktorý odporúča skrátenie určitých fáz učenia: "Prednáška alebo výklad učiteľa pred triedou celou alebo jej časťou má obmedzené trvanie tak, aby sa tým naopak rozšíril čas pre individuálne učenie žiakov."
Odborné kompetencie a metodické kompetencie patria medzi základné schopnosti človeka a je úlohou učiteľa aby s nimi deti oboznámil.
Dynamické skupinové procesy si vyžadujú jasné vedenie dospelej osoby. Sociálne kompetencie sú rovnako založené na pravidlách ako odborné a metodické kompetencie.
Skracovať fázy sústredeného učenia (20-30 min.)
Naplánovať menej, zato lepšie pripravených vstupov na deň, ktoré sa striedajú s voľnou prácou, prípadne inými voliteľnými možnosťami alebo individuálnymi projektmi
Byť prítomný a pozorovať; V prípade, že je to potrebné , byť schopný rázne zasiahnuť.
~~~
~~~
~~~
návrat na schému