E-shopObjednať program
0
0,00  Položky 0

Žiadne produkty v košíku.

Aktuality

Liečivé bylinky – časť 3 (Chutné a užitočné)

Pamätáte sa na naše 2 predchádzajúce bylinkové aktivity? Spoznávali ste v nej spolu s deťmi 4 druhy byliniek, ale zatiaľ ste ich neochutnávali. Istotne ste už nejaké bylinky nazbierali a teraz je čas ochutnať ich. Predošlé aktivity nájdete TU a TU. Na aktivitu budete potrebovať: kostým Lúčnej víly (zaväzovacia kvietkovaná sukňa s obrázkami byliniek – […]...

LIEČIVÉ BYLINKY - časť 2 (Bylinky ako liek)

Vitajte pri druhej bylinkovej aktivite! Tentokrát potrebujeme pomoc detí. Kamarátku lienku bolí bruško a hľadá teraz na lúke, čo by jej pomohlo. Pomôžete jej nájsť tú správnu liečivú bylinku? Na aktivitu budete potrebovať: kostým Lúčnej víly (zaväzovacia kvietkovaná sukňa s obrázkami byliniek – mamička/učiteľka) alebo Veľvyslanca kráľa Podbeľa (otecko/učiteľ), obrázky druhov bežných byliniek (žltá púpava […]...

Aktivita LIEČIVÉ BYLINKY - časť 1 (Spoznávanie byliniek)

Začala sezóna byliniek! Nájdeme ich na lúke, v lese, v záhradke... sú všade vôkol nás. Mnohé deti vedia, že lieky nemáme iba z lekárne, ale aj priamo z prírody. Vybrali sme 4 druhy liečivých byliniek a prevedieme vás ich využitím. Niektoré spoznáme podľa vône, iné aj podľa chuti. Keďže pracovný list s názvami byliniek je aj v nemeckom jazyku, môžu […]...

Medzinárodný deň biodiverzity

Napriek všetkému nášmu technologickému pokroku sme úplne závislí na zdravých a pulzujúcich ekosystémoch. Tohtoročné heslo Dňa biodiverzity „Naše riešenia sú v prírode“ zdôrazňuje nádej, solidaritu a dôležitosť spolupráce na všetkých úrovniach pri budovaní budúcnosti života v súlade s prírodou. Radi by sme aktivitou „BINGO v prírode“ podporili schopnosť pozorovania detí v prírode a viedli k uvedomeniu si, […]...

Sťahovanie vtáctva - aktivita pre žiakov

Prečo sa živočíchy sťahujú? Poznáte niektoré sťahovavé druhy vtákov? Ako na migráciu vplývame my - ľudia? Pripravili sme pre deti hravú medzipredmetovú aktivitu zameranú na uvedomenie si vplyvu človeka na migráciu vtákov. V tejto podobe je určená pre predškolákov a žiakov prvého stupňa základných škôl, verziu v širších súvislostiach pre starších žiakov nájdete v našej […]...

Vedomí učitelia - Výživa pre učiteľa

  Príručka pre posilnenia učiteľa – Karol Herian   „Úlohou školy je pripraviť dieťa na budúcnosť, ktorú ešte nepoznáme.“ (z poslania školy Primaria) Na záver našej metodickej príručky chceme čitateľov odkázať na jeden bohatý a inšpiratívny zdroj – volá sa doslova Výživa pre učiteľov. Naša cesta po troch svetoch dobrého učiteľa – osobnosť, vzťahy a […]...

Vedomí učitelia - Metódy vo vyučovaní

Príručka pre posilnenia učiteľa – Karol Herian „Dobré učenie je viac o kladení otázok než o dávaní správnych odpovedí.“ (Josef Albers)   Dostávame sa k tretiemu pilieru, na ktorom  stojí pevné a zrelé pôsobenie učiteľa a tým sú metódy.  Zjednodušene povedané, ide o kompetenciu „ako“ učiť. V pedagogike sa hovorí o didaktickej kompetencii, ktorá je oveľa širšia ako len uplatňovanie […]...

Vedomí učitelia – Dvanásť bariér v komunikácii

Príručka pre posilnenia učiteľa – Karol Herian „Netolerantný ´majiteľ pravdy´ je nešťastím pre každý odbor, ja však mám pocit, že každý z nás môže vo svojom vnútri nájsť stopy takého človeka.“ (Carl. R. Rogers)   Všimnime si teraz naše spôsoby komunikácie a ich vplyv na kvalitu vzťahov. Thomas Gordon, rešpektovaný psychológ, ktorý pomáhal rodičom, učiteľom i manažérom chápať  […]...

Vedomí učitelia – osobnosť, vzťahy, metódy / Vzťah je na začiatku

Príručka pre posilnenia učiteľa – Karol Herian „V čom spočíva rozdiel medzi učením, ktoré funguje a ktoré zlyháva? Je to kvalita vzťahu medzi učiteľom a žiakom, ktorá rozhoduje.“ (Thomas Gordon)   Zdravý vzťah učiteľa a žiaka  je podstatnou podmienkou a východiskom pre dozrievanie a učenie sa každého žiaka. Schopnosť tvoriť, formovať a udržiavať vzťahy s rôznymi žiakmi nie je […]...

Vedomí učitelia – osobnosť, vzťahy, metódy / Osoba a rola

Príručka pre posilnenia učiteľa – Karol Herian „Čím lepšie si uvedomujeme roly v našom povolaní, tým viac môžeme prispieť k vyjasneniu našich interakcií.“ (Lukas Hohler)   Pri pohľade zvonku a bez dlhého uvažovania by sme povedali, že človek, ktorý je zamestnaný ako pedagóg vystupuje v škole predovšetkým v role učiteľa – učí a vedie svojich žiakov.  Skutočná práca pedagóga […]...
U nás v DAPHNE sa toho stále veľa deje, aby Vám nič neuniklo, odoberajte naše novinky. 
Ďakujeme Vám za dôveru.
Newsletter Form (#4)
DAPHNE – Inštitút aplikovanej ekológie
je mimovládna organizácia zameraná na ochranu prírody.
Kontaktné údaje

DAPHNE - Inštitút aplikovanej ekológie
Podunajská 24
821 06 Bratislava

+421 2 455 240 19
daphne@daphne.sk

+421 948 181 533
ekovychova@daphne.sk

Bankové spojenie
Tatra Banka: SK27 1100 0000 0026 6745 5010
IČO: 30814081
DIČ: 20 20 912 157
IČ DPH: SK 20 20 912 157
Zapísaný v Registri MV SR Bratislava I, VVS/1-900/90-12768

Naše údaje ako prijímateľa na poukázanie 2% 

IČO: 30 81 40 81
Právna forma: Občianske združenie
DAPHNE – Inštitút aplikovanej ekológie
Podunajská 24
821 06 Bratislava

cartcrossmenu