1 decembra, 2020 Nekomentované

6,00

Zakúpte si 15kusov za cenu 5€/ks

12 aktivít pre mladých bádateľov plus 1 bonus

Poďte spoločne s nami spoznávať prírodu a jej záhady. Prostredníctvom 12 pracovných listov rozdelených do 4 ročných období spoznáte zábavnou a príťažlivou formou život žaby, liečivé bylinky, plody, listy a kvety stromov a mnoho iného.

Bonusom navyše je mandala lúčnych kvetov, ktorú si môžu vymaľovať aj dospelí.

331 na sklade

Popis

12 aktivít pre mladých bádateľov plus 1 bonus

Poďte spoločne s nami objavovať prírodu a jej záhady. Prostredníctvom 12 pracovných listov rozdelených do 4 ročných období:

  • spoznáte životný cyklus ropuchy bradavičnatej,
  • vyrobíte si korytnačku močiarnu,
  • poskladáte rybie puzzle z  jesetera, šťuky, pstruha a ostrieža,
  • pomôžete nájsť sysľom liečivé bylinky,
  • vďaka potravovej sieti si uvedomíte význam rôznych druhov v prírode,
  • Bingom v prírode podporíte vnímavosť a schopnosť pozorovať,
  • rozoznáte listy, kvety a plody niektorých stromov,
  • pexeso jedlých húb vám priblíži viac, či menej známe jedlé huby na Slovensku,
  • labyrintom precvičíte priestorovú predstavivosť,
  • spojením čísel vzniknú živočíchy,
  • zvierací detektív naučí deti stopy zvierat,
  • pomocou lišajníkov deti rozpoznajú čistotu ovzdušia.

 

Bonusom navyše je mandala lúčnych kvetov, ktorú si môžu vymaľovať aj dospelí.

K pracovným listom sme pripravili aj vysvetlenia pre malých i veľkých zvedavcov.

Zaradenie jednotlivých aktivít podľa Štátneho vzdelávacieho programu:

Aktivita č.1: Životný cyklus

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prvouka, 2. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.
  • ZŠ, Biológia, 7. ročník, „Stavba a funkcie tela stavovcov“.

Aktivita č.2: Korytnačka

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Živočíchy“.
  • MŠ, Výtvarná výchova, „Výtvarné činnosti s tvarom v priestore“, „Papierové skladačky a origami“.
  • ZŠ, Prvouka, 2. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Pracovné vyučovanie, 3. ročník, „Tvorivé využitie technických materiálov“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.
  • ZŠ, Biológia, 7. ročník, „Stavba a funkcie tela stavovcov“.

Aktivita č.3: Rybie puzzle

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prvouka, 2. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.
  • ZŠ, Biológia, 7. ročník, „Stavba a funkcie tela stavovcov“.

Aktivita č.4: Liečivé bylinky

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Rastliny“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Rastliny a huby“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.

Aktivita č.5: Potravová sieť

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prvouka, 2. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Pracovné vyučovanie, 3. ročník, „Tvorivé využitie technických materiálov“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.

Aktivita č.6: Bingo v prírode

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Rôznorodosť prírody“, „Rastliny“, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prvouka, 1. ročník, motivácia na začiatok šk. roka alebo určitej témy.
  • ZŠ, Prvouka, 2. ročník, motivácia na začiatok šk. roka alebo určitej témy.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, motivácia na začiatok šk. roka alebo určitej témy.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, motivácia na začiatok šk. roka alebo určitej témy.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Príroda a život“.

Aktivita č.7: Listy, kvety a plody stromov

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Rastliny“.
  • ZŠ, Prvouka, 1. ročník, „Rastliny“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.

Aktivita č.8: Pexeso jedlých húb

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Rastliny“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Rastliny a huby“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.
  • ZŠ, Biológia, 6. ročník, „Živé organizmy a ich stavba“.

Aktivita č.9: Labyrint

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prvouka, 1. ročník, „Živočíchy“ (motivácia, hra).
  • ZŠ, Prírodoveda, 3. ročník, „Živočíchy“ (motivácia, hra).
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“ (motivácia, hra).

Aktivita č.10: Príroda v číslach

  • ZŠ, Prvouka, 2. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.

Aktivita č. 11: Zvierací detektív

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prvouka, 1. ročník, „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.

Aktivita č. 12: Pozoruhodné lišajníky

  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.

BONUS: Lúčna mandala

  • MŠ, vzdelávacia oblasť „Človek a príroda“, vzdelávacia podoblasť „Rastliny“ a „Živočíchy“.
  • ZŠ, Prírodoveda, 4. ročník, „Prírodné spoločenstvá“.
  • ZŠ, Biológia, 5. ročník, „Spoločenstvá organizmov“.
Written by Martina Brinzíková Badidová